Kosztolányi: Édes Anna

 2010.05.23. 18:13

 Hát ez a mű.....
Nekem nem tetszett. Nem úgy rossz mint Az aranyvirágcserép ahol az ember fogja a fejét h ez most komoly?. Vagy mint a Bovaryné h hosszú és unalmas. (azért lehetne rövidebb)
Értelme és mondanivalója is van, de valahogy nekem mégis abszurd. Elhiszem hogy a cselédeknek nagyon rossz sorsuk volt, de nem tudom elképzelni, hogy ha Anna nem ennyire gyenge jellem akkor is ilyen sorsra jut. A szegény sors miatt tanúlni nem volt lehetősége és valószínűleg a körülmények áldozata, de akkor is szerintem min 20%-ban Anna is hibás. Például a többi szolgálónak a házban sokkal jobb sora volt. De így hogy nem tett semmit és hagyta h az emberek így bánjanak vele és tűrte a rosszabbnál rosszabb megalázásokat, egyáltalán nem csodálkozok a tettén. Persze embert ölni bűn, de én szoktam Gyilkos elméket nézni ahol sokkal kevesebb miatt is bekattanhat vmi az ember fejében és hirtelen elgondolásból olyat tesz, amit lehet h később megbán vagy más lelkiállapotban meg se próbál.

A bejegyzés trackback címe:

https://benceblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr742025669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása