Ady Endre: Harc a nagyúrral

 2010.04.02. 13:47

Szerintem ez a vers is eléggé újít. Nekem nem rémlik régebben olyan mű ami a költő pénz utáni szükségleteit/vágyakozásait ilyen módon írja le.(persze ez lehet hogy az én műveletlenségemnek tudható be)
A vers alapján a disznófejű Nagyúrról Jabba a Csillagok háborújából jutott eszünkbe(nekem és a Máténak) a disznófejet leszámítva szerintem megállja helyét a hasonlat. Ő is fogva tartotta az embereket és élvezte hogy hatalma van az emberek felett. Ady is valahogy ilyen helyzetbe van a Nagyúr ellen. Szegény próbál küzdeni ellene és bizonygatja mennyire szüksége van arra a pénzre. De ő csak nevet a költő (szánalmas) próbálkozásain.
A végén leírja, hogy már több ezer este óta harcolnak eredménytelenül, miközben az emberiség a költő "yachtjára" vár.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://benceblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr461889482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása